Despre DPO
Obligația de numire a unui Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal (Data Protection Officer – DPO) apare atunci când:
- organizația este o autoritate sau un organism public.
- activitățile principale ale organizației constau în operațiuni de prelucrare a datelor care necesită monitorizarea periodică și sistematică a subiecților datelor pe scară largă.
- activitățile principale ale organizației constau în prelucrarea la scară largă a unor categorii speciale de date (date sensibile, cum ar fi informații personale privind sănătatea, religia, rasa sau orientarea sexuală) și/sau date cu caracter personal referitoare la condamnările și infracțiunile penale.
Desemnarea unui DPO demonstrează clienților și partenerilor de afaceri că sunteți serioși în ceea ce privește protecția datelor personale, ceea ce sporește valoarea serviciilor pe care le furnizați. În cazul în care UE va modifica cerințele, astfel încât afacerea dumneavoastră să aibă nevoie de un DPO în viitor, veți fi pregătiți.
Responsabilul cu Protecția Datelor cu Caracter Personal trebuie să fie o persoană numită pe baza calităților sale profesionale, în special a cunoștințelor privind legislația și practicile privind protecția datelor, să poată funcționa independent și să nu se afle în conflict de interese.
Abonament DPO
ABONAMENTUL LUNAR în calitate de DPO include :
- 1 videoconferință lunară cu conducerea instituției
- 1 deplasare lunară la instituție ( cu excepția urgențelor)
- monitorizare în permanență a respectării Regulamentului general de protecție a datelor
Pe parcursul contractului de colaborare, echipa de evaluare va monitoriza în permanență:
- Dezvoltarea, implementarea și aplicarea unei politici adecvate și relevante privind protecția datelor și asigurarea respectării acesteia;
- Informarea și consilierea operatorului, sau a persoanei împuternicite de operator, precum și a angajaților care se ocupă de prelucrare cu privire la obligațiile care le revin în temeiul Regulamentului General privind Protecția Datelor și al altor dispoziții de drept al Uniunii sau drept intern referitoare la protecția datelor;
- Monitorizarea respectării Regulamentului General privind Protecția Datelor, a altor dispoziții de drept ale Uniunii sau de drept intern referitoare la protecția datelor și a politicilor operatorului sau ale persoanei împuternicite de operator în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilităților și acțiunile de sensibilizare și de formare a personalului implicat în operațiunile de prelucrare, precum și auditurile aferente;
- Furnizarea de consiliere la cerere în ceea ce privește evaluarea impactului asupra protecției datelor și monitorizarea funcționării acesteia;
- Cooperarea cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
- Asumarea rolului de punct de contact cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal privind aspectele legate de prelucrare, precum și, dacă este cazul, consultarea cu privire la orice altă chestiune.
- Asigurarea dreptului persoanei de a avea acces la datele personale în urma solicitării privind confirmarea sau infirmarea prelucrării datelor personale ale persoanei în cauză și oferirea informațiilor privind prelucrarea acestora
- Asigurarea cu responsabilitate că datele sunt prelucrate în mod legal, echitabil și transparent față de persoana vizată.
Echipa noastră de profesioniști este motivată să răspundă într-o manieră flexibilă solicitărilor clienților noștri în ceea ce privește organizarea activității, ținând cont de o utilizare legală a datelor cu caracter personal.
Contactează acum echipa noastră de profesioniști:
Camelia Lung
Consilier juridic
0745 019 696
Diana Feldrihan
Avocat
0740 662 673